Saturday 9 November 2013

1st day Kemboja@Phnom Penh (part 2)


Elok sampai je kemboja dah ada travel agent yang tunggu dah. Jadi senanglah pergerakannye. Memandangkan kami tiba di kemboja lebih awal daripada jangkaan travel agent, kami di bawa bersiar-siar naik cruise dekat tasik Tonle Sap. Hah,, biasakan dengar nama tasik tue dalam buku sejarah. Teruja kowt. Ahakkss...



Ini gambaran suasana di Kemboja. Masih lagi mundur. Bertatih sedang membangun.


Moto yang belakang dia boleh bawak owg tue, yang macam kereta kuda tue namanye Tutt Tutt... Klu nak pusing bandar $8 satu tue..

Dihadapan tasik Tonle Sap. Get ready nak naik cruise.


Mubin and Nadiah

Tak ingatlah berapa harga. Rasenya $15 dolar per person (1 hours)

Semua excited nak naik

Berlatar belakang kan Tasik Tonle Sap. Dekat tepi-tepi tasik tue ada perkampungan Muslim yang hidupnya dalam perahu. Maksudnya dyowg jadikan perahu tue sebagai rumah dyowg.

Me, Anim, and Farah


Ini antara bangunan yang sedang dibina. Kata En Rahman, tourist guard, dah lama dah bangunan nieh start dibina tapi masih lagi tak siap-siap.



Belakang David tue, aktiviti mengorek pasir.

David

No words. Picture Only

Me

Aimi

Suasana maghrib sekitar tasik Tonle Sap.

Bandar Phnom Penh dari atas cruise

Selesai je naik cruise, kami dibawa makan di Cafe Malaya (Halal Food), yang menyediakan makasan melayu.Pergghh.. sedap kowt. Tak rasa macam duduk kat Kemboja, macam duduk kat Malaysia je.
Lepas makan, kami di balik balik ke hotel. Kami tinggal di New York Hotel. di tengah-tengah bandar Phnom Penh yang bertaraf 3 bintang. Puas hati. Layanan dia sangat bagus. 


Nieh nama dan alamat travel agent yang kami gunakan:


Ustaz Yahya Al-Hafiz (Manager)
N 805. St 5. Phom 1.
Sangkat Chrang Chomres 1.
Khan Russey Keo.
Phnom Penh, Cambodia.

+855 78 5050 48
+855 15 5050 48

cmh.holidays@yahoo.com
cmh.holidays@gmail.com

1 comment:

  1. Assalamualaikum. jutaan terima kasih kerana telah melatakan nama syarikat kami dan telah berpuas hati dengan khidmat kami. mohon sangat kalau boleh tukar No HP saya ini. sebab satu No sudah tak pakai lagi. Jazakallah Khairan

    +855 17 889 234
    +855 78 5050 48
    +855 15 69 7997

    ReplyDelete