Wednesday 2 July 2014

Entry untuk Maryam



Ini permulaan untuk penulisan akan datang. Insya Allah.

Tadie aku dok godek godek FB, tgok recent updated gambar. Yela kan baru lepas MAFAST n Pulau Perhatian trip, opkosh la bnyak gamba. Dan salah satunya gambar dengan kak Yam. Yam letak caption:
"nieh kwn aku meronggeng, ceruk KL mane kitaowg tak lalu"
Ahahaha... kenangan sgt.
Satu benda yang aku suka dekat MARYAM adalah dia TEKAD.
Kitaowg naik moto dari nilai pkul 11.30 malam g trun KL sbb nk join larian kitar semula. Masa tu aku still lagi buat part time kat Kota Warisan, abis kelas aku pick up Yam kat asrama, dalam masa yang sama kitaowg senanye ada kelas ganti ntok Dr. H, aku ingatkn dy pergi, rupanye bantai ponteng gak.. Puiii..
Aku cakap kat roomate aku nk g tido ngan Yam kat Acacia. Roomate aku xtau kitaowg gerak mlm tu g KL.

Sampai mne ntah, sesat pulak,, Yam tukang bagi jalan, kasi jalan sesat kat aku, kitaowg terlepas sampai Bangsar.. Ahahaha.. gigih betui.. Lepas tu baru dy tepon abah dy tanye jln.. terkejut abahnya trun KL naik moto tengah malam buta.. Hah..

Sampai rumah sewa adik YAM dalam pkul 1.30 pagi, smpai je trus pengsan, esoknya pepagi buta gerak g Larian Kitar Semula.. Abis program Yam bawak aku pusing KL, katenya:
"adawiyah, ko kan pelancong, meh sini aku bawak ko jalan"
Hahaha... penat sgt.. aku ckp kat dy "aku jadi pelancong di negara sendiri doh"... hahahaha..
Balik dr melancong, kitaowg siap siap nak pegi akad nikah mummy YAM dekat gombak.. Sampai gombak semua geleng kepala sebab tgok Yam naik moto ngan aku.. Hahaha.. Mulalah, atok, nenek, mummy3x, pakcik3x Yam bising... Kahkahkah...Lepas maghrib kitaowg trus gerak balik nilai sbb esoknya ak tuisyen.

Bile kenang balik saat tu, best jugak. Tapi kwn kwn yang tau aku ngan Yam naik moto g KL semuanya tahap gaban je risau. Memang la risau. tak diakui tp, jiwa mudanya memberontakk..

Buat Yam,
terima kasih sebab jadi kawan aku, dari mula sampai sekarang.
Ko ajar ak banyak benda, tak terbalas.
Kematangan ko kadang-kala buat aku kagum.
Satu benda yang aku respect dengan ko, Ko berani untuk mengaku salah,
bukan semua owg boleh lakukan.. aku seniri tak mampu..
Sebab ko beranilah banyak benda ko belajar.. teruskan Yam y mne positif tu..
Terima kasih jugak sbb selalu je mengalah dengan aku, walaupun hakikatnya aku muda setaun dari ko,
Ye.. kadang kadang aku salah,, tapi aku ego,, aku tak buat pape, ko dtg kat aku, kite settlekan one by one..
Ko terlalu baik untuk aku..
Aku sgt ko sgt...

No comments:

Post a Comment