Friday 19 July 2013

#DREAMS#

Hye people!


Setiap orang ada impian. Ada matlamat yang ingin dicapai. Semua itu adalah untuk memperbaiki kehidupan kita kea rah yang terbaik.

Dan impian tue hanya dapat dicapai dengan keazaman yang kuat dan jitu untuk melaksanakan apa-apa sahaja yang menyumbang kea rah tercapainya impian. Setiap orang akan melakukan apa sahaja, asalkan apa yang diinginkannya tercapai.

“Shhh,,, pejam mata, bayangkan apa yang kita diimpikan.”

 Indahkan. Dan lagi indah kalau impian tue tercapai.

Dan ia nya tidak akan tercapai hanya dengan angan-angan sahaja tanpa usaha. Apa yang kita angankan atau impikan perlulah selari dengan usaha. Tanpa usaha, impian yang indah akan bertukar menjadi bayangan di alam fantasi sahaja…

Dan Alhamdulillah. Apa yang saya bayangkan dulu sewaktu di tingkatan 5, telah menjadi kenyataan sedikit demi sedikit. Alhamdulillah,, Alhamdulillah,, Alhamdulillah.

Hurm,, sekarang? Saya sedang merancang untuk masa depan yang akan datang. Teruskan merancang. Keep it smile!! Chills!!

People always said:

“Saya takut pada masa hadapan saya sebab saya mempunyai masa lalu yang teruk. Saya sering gagal pada masa lalu”.

Kalau awak gagal pada masa lalu, awak nak gagal lagi kew untuk masa akan datang? Dan semestinya jawapan awak TIDAK kan? Teruslah bina impian untuk berjaya.

“Jangan TAKUT dengan masa hadapan”.

Masa lalu dan kegagalan biarkan ialah pergi menjadi yang lalu dan silam. Bina masa hadapan dengan gunakan masa sekarang untuk memperbaiki kesilapan masa lalu.

Kata pujangga, “orang yang melakukan kesilapan yang sama adalah orang yang bodoh!”

“Don’t blame yourself with the previous mistake”

Blame? Salahkan diri sendiri?

Buat kesilapan adalah perkara biasa. Semua orang buat kesilapan. Jangan salahkan diri anda dengan kesilapan yang lalu. Kelak ia akan menjatuhkan motivasi diri.

Put trust on yourself!

 Cari hikmah disebalik kesilapan itu dan again don’t forget quote: “Orang yang melakukan kesilapan yang sama berulang kali adalah manusia yang bodoh”.

End.

Salam Ramadan. 
With LOVE. AHN.



No comments:

Post a Comment